Toimintasuunnitelma

Yhdistyksen toiminnan tarkoituksena on luoda mahdollisuuksia, joissa toteutuvat mielyttävän yhdessäolon, itsensä kehittämisen,uuden oppimisen ja sosiaalisen kanssakäymisen periaatteet. Yhdistyksemme on puolueeton porvarillinen järjestö.

Arvoina toteutuvat elämänmyönteisyys,vastuu itsestä ja muista,itsensä ja toisten arvostaminen sekä perinteiden kunnioittaminen.

Tavotteiden toteuttamiseksi

1.Järjestämme ohjelmalliset lounastilaisuudet kuukauden toisena torstaina poiikkeuksena kesäkuukaudet,jolloin yhdistys pitää lomaa.

2.Järjestämme kulttuuritilaisuuksia,kuten teatterimatkan lähikaupunkiin tarjonnan ja osallistumishalukkuuden mukaan.Osallistumme myös konsertteihin ja mielenkiintoisiin kulttuurikohteisiin sekä piirin järjestämiin tilaisuuksiin kuten kevät- ja syyskokoukseen, järjestöpäivään, hengelliseen kesäpäivään ja seniorifoorumiin.

Elokuussa teemme yhteisen perinteisen syysretken.

3.Osallistumme vanhusten tukipalvelutoimintaan,pyrimme vaikuttamaan kunnan päättäjiin ikäihmisten elinolojen ja palvelujen parantamiseksi paikkakunnalllamme.

4.Haemme aktiivisesti uusia jäseniä toimintaamme.

5.Järjestämme jäsenillemme Seniorit nettiajassa-teeman mukaista koulutusta.

5.Osallistumme "koulumummo-toimintaan".

Etsitkö ehkä uusia ystäviä, haluaisitko tutustua paremmin sysmäläisiin, pohditko mitä uusia harrastuksia Sysmästä löytäisi? Tule mukaan joukkoomme, se olisi silloin oikea ratkaisu.

Sysmän kansalliset seniorit ry perustettiin jo vuonna 1975.Tällä hetkellä Sysmässä on  32 jäsentä

Lounaskokouksissamme, jotka pidetään joka kuukauden toinen torstai Ravintola Uotin kabinetissa klo 12-14, pidetään mielenkiintoisia esitelmiä, jotka tähtäävät henkisen ja fyysisen hyvinvointimme edistämiseen. Lisäksi teemme virkistäviä teatterimatkoja ja muita retkiä iloisten, samanhenkisten ihmisten kanssa.

Jäsenmaksu on 20 €vuosi ,

Sysmän kansalliset seniorit on myös Facebookissa, kirjoitellaan