Marraskuun lounaskokoontuminen oli 12.11 ravintola Uotissa

Keskustelimme ajankohtaisista asioista puheenjohtaja Brorin johdolla, esimerkiksi tärkeänä asiana  uusien jäsenien saaminen yhdistykseen.

Seuraava kokoontuminen oli tarkoitus pitää torstaina 10.12 klo 12.00 Ravintola Uotissa joulun merkeissä, mutta nyt on koronavirustilanne sellainen, että emme voi kokoontua. Toivotaan kaikille jaksamista, terveyttä ja hyvää joulun aikaa.

Syyskuussa kokoonnuttin 10.9

Lounasesitelmän piti DiPentti Pesari aiheena Suomen television alkutaival. Mielenkiintoisen esitelmän jälkeen saimme Pentti Pesarin kirjan :"Näköradiosta digitelevisioon".

Reino Rantakokon 90-vuotispäivää juhlistettiin hänen tarjoamalla maljalla ja Onnittelulaululla.

Kirja-arvonnan Veikko Huovisen puukan tarina voitti Lilja Luopa.

Loppulauluna: "Telefoni Afrikassa"

…...........................

Vuoden ensimmäinen kokoontuminen oli 9.1.2020 Ravintola Uotin kabinetissa, paikalla oli 24 yhdistyksen jäsentä.  Lounasesitelmän piti puheenjohtajamme Bror kertoen Sysmän ajankohtaiset kouluasiat.

Kirja-arvonnan voitti Liisa Saario : "Murhaavat kirjat"

Loppulauluna lauloimme : " Suomalaisen rukouksen" siunaa ja varjele meitä...

Helmikuun lounaskokous pidettiin Pizza&Kebab Fantasiassa to 13.2.2020, paikalla oli 20 yhdistyksen jäsentä.

Ruokailun jälkeen Fantasian omistaja, yrittäjä Kemal kertoi Brorin haastattelemana omasta ja perheensä taustasta sekä yrittäjä toiminnasta Sysmässä, mm.mainitsi että sysmäläiset ja kesäasukkaat ovat ottaneet hänet /Fantasian erittäin positiivisesti vastaan.

Kirja-arvonnan voitti Irma Hynynen :ArneFalk-Rönne :Paratiisi vasemmalla. Loppulauluna lauloimme :" Pyry, pyry hei..."

Maaliskuussa torstaina 12pv pidettiin Ravintola Uotissa sääntömääräinen kevätkokous, paikalla oli 19 jäsentä.

Lounaskokouksen alussa vietimme hiljaisen hetken kunnioittaen ja muistaen Rauha Jutilaa.

Ansiomerkkien jako, hopeiset piirin myöntämät merkit saivat: Kaija Kurimo ja Reino Rantakokko, sekä poissaolevat Pertti Kaloniemi ja Liisa Saario.

Pronssiset ansiomerkit jaettiin seuraaville :Aila Jääskeläinen, Pirkko Saarikivi ja Erkki Stjernvall.

Kirja-arvonnan, "Steinbeck: Hyvien ihmisten juhla ja Ystävyyden talo"

voittaja oli Kalevi Perttula.

Uotista siirryttiin Sysmän uudelle Palo-ja pelastuslaitokselle, minkä esitteli Mika Järvinen.

Kevät keikkuen tulee, nautitaan siitä ja pärjäillään!

...................................

He hyvät senioriystävät!

Nyt on päästy normaaliin aikatauluun ja ensimmäinen syyyskauden lounaskokoontuminen oli 13.8 Pinxinmäellä. Paikalla oli 20 yhdistyksen jäsentä.

Puheenjohtaja Brorin tervehdys, ja hän kertoi kunnan ja koulun ajankohtaisista asioista.

Kunniamerkkien jako.

Pertti Kaloniemi sai hopeisen, sekä Eeva-Liisa ja Pentti Pesari saivat pronssiset.

Pentti Pesarin kiitokset.

Koronakevään omista näkökulmistaan kertoivat Kaija, Aksu, Riitta, Irja, Helvi, Erkki ja Kyllikki.

Kirja-arvonnassa voitti Bror: "Iloisia aikoja mielensäpahoittaja".

Lopuksi pääsimme tutustumaan Pinxinmäen taidenäyttelyyn.

Syyskuun lounaskokous pidetään perinteisesti Uotissa 10.9 klo12 - 14,ja esitelmän pitää Pentti Pesari aiheena "Suomen TV:n alkuvaiheet.

Tämänhetkisten  ohjeiden mukaan kokoontua saa ja se on myös toivottavaa, jo senkin vuoksi, että seniorit tarvitsevat ja kaipaavat säännöllistä sosiaalista toimintaa.

Älä jää yksin - tule mukaan!

Lokakuun lounaskokouksessa meitä oli 21 yhdistyksen jäsentä, ja esitelmän piti kunnan uusi tekninen johtaja Aki Tiihonen, aiheena kunnan ajankohtaiset teknisen puolen projektit ja hankkeet, näistä mainittavimmat : uusi koulurakennus ( valmistunee V. 2022heinä-elokuussa), soterakennuksen ja paloaseman korjaukset, esteettömyyskartoitus ja torialueen kehittäminen.

Pidettiin myös sääntömääräinen syyskokous  ja suunniteltiin uusia tapaamisia :

Marraskuun lounaskokous 12.11.klo12 uudessa kirja-kahvilassa

Joulukuun 10 pv pikkujoulu ravintola Uotissa